spider-man

Spider-Man 4

spider-man

Developer: Radical
Wydawca: Activision
Data premiery: 2010-2011
Platformy: Prawdopodobnie PS3, X360 i PC
Okładka: fanowska by vjmaster90


Spider-Man to postać ponadczasowa. I dawno temu, w czasach kiedy nie było Fortnite’a, był sobie Tobey Maguire. Facet miał ze 30 lat, ale nikomu nie przeszkadzało, że grał nastoletniego Spider-Mana. I to w trzech dużych obrazach, nakręconych przez Sama Raimiego. To on wtedy wytyczał trendy na rynku filmów komiksowych, podczas gdy Kevin Feige był jeszcze stażystą. Jak zwykle bywa, coś poszło nie tak. Konflikty na linii twórca-szefostwo to normalka od dziesięcioleci. Reżyser przerażony naciskami studia, w końcu opuścił projekt. A poszło o złoczyńców.

spider-man

Spider-Man 4 miał być kolejnym dziełem powodującym, że fani komiksów rzucą wszystko i ruszą do kina. To już kolejna część, dobrze naoliwiona maszynka do robienia pieniędzy, ceniona marka. Tym razem mieliśmy dostać Sępa, a aktorem wybranym do roli został John Malkovicz. Anne Hathaway miała wcielić się w Black Cat, albo jak mówiły inne plotki w „The Vulturess” (Sępolica?) i to nie koniec. Bruce Campbell miał wcielić się w Mysterio. W filmie pojawić się mieli także Kraven, Elektro i Lizard. W sumie Spider-Man miał walczyć z The Sinister Six. To długa lista. Przeciwników zdecydowanie za dużo jak na film, ale nie na grę video.

spider-man

Podobnie jak to się miało z Justice League Mortal, tak i tutaj wraz z wielkim filmem przygotowywano towarzyszącą mu grę. Pazerne Activision nie mogło przepuścić okazji żeby sobie dorobić niewielkim kosztem, tworząc kolejną średnią, lub nawet trochę poniżej przeciętnej odsłonę dochodowej licencji komiksowej. Poprzednie trzy części to wiele milionów na ich koncie. Spider-Man 3 na PC wydano totalnie na odwal, ale to nie miało znaczenia w firmie, bo pieniądze się zgadzały, a gracze za dużo nie narzekali. Dopiero w 2012 roku przyszła refleksja i Booby Kotick, prezes Activision przyznał, że nie zrobili żadnej dobrej gry z Pająkiem.

spider-man

Po latach zawsze znajdzie się artysta, który rzuci jakieś światło na projekt, który nie doszedł do skutku. Wayne Dalton, który pracował w Radical Entertainment w latach 2006-2012, opublikował w sieci trochę screenów z niedoszłej gry. Napisał także, że „programiści wykonali niesamowitą robotę związaną z przemieszczaniem się i fizyką Pająka. To wstyd, że nie ma żadnych materiałów”. Czy warto brać te słowa na poważnie? Uważam, że tak. A to dlatego, że Radical to przecież twórcy [PROTOTYPE]. Parę lat wcześniej zrobili też grę na licencji Hulka. To ekipa, która choć nie miała jakiś magików graficznych, to przywiązywała dużą wagę do bohatera. Alex Mercel do dziś dzierży zaszczyt bycia najbardziej dopakowanym bohaterem gry. Ilość jego mocy i sposób poruszania po mieście to najlepsze elementy [PROTOTYPE].

spider-man

Z raportów finansowych Activision wiemy, że w 2010 miała wyjść jakaś gra ze Spider-Manem. Możemy śmiało założyć, że to właśnie o ten anulowany projekt chodziło. Radical jednak nie zmarnowało stworzonego materiału i tak dwa lata później powstał [PROTOTYPE] 2, w którego to właśnie przekształciła się produkcja. Dziś już możemy tylko powspominać, ale płakać nie będziemy, bo wszystko to co było złe naprawiło przecież Insomniac w swoim Spider-Manie.